10 October 2009

jom layan papadom

hye kawan2....
korang chat?
dah tgk blom citer papadom?
filem TERBAIK 2009...

semalam g tgk papadom ngan sorang mamat nie...
aku pggl die Amin...
mmbe sekolah rendah aku...
die yg ajak tgk...
aku on jerw la kan...
yg penting die BELANJA semua nye okey....
saya?
saya mane de dwit...hehe=)
pergi ber2 ke?
yup...saya & die saja...
huhuhu...=p

oh,saya bukan nak citer pasal Amin nie ye..
nak citer pasal PAPADOM...



mmg TERBAIK la citer nie..
best....x mmberatkan otak korang...
happening jerw...dan sgt2 sempoi...
byk gelak2 la jgk...
i like...
huhuhu....
dah abiz citer p0n org still sengih2 lagik...
tp smalam panggung x pen0h pon?
nape ekh???
myb bukan weekend kot...
erm....

sape yg blom tgk tue g ar tgk ye....
xrugi ar beli tiket..
aku mmg xrugi pon sbb org yg belanjerw...
huhuhu...


Sinopsis Filem PapaDom:
Mengisahkan Saadom adalah seorang pengusaha kedai makan yang terlalu kuat bekerja sehingga berjaya mengejar impian hidupnya, namun dia gagal dalam tanggungjawabnya sebagai suami kepada Munira dan ayah kepada Miasara. Situasi ini berubah apabila Saadom kehilangan isteri kesayangannya yang mati dalam satu kemalangan ketika ingin melihat anaknya menerima anugerah di sekolah selepas suaminya memberikan alasan sibuk. Sebelum itu, Munirah sempat berpesan agar suaminya akan sentiasa menjaga anaknya seperti mana menjaga kerjanya. Sejak itu Saadom tidak lagi seperti dulu, ke mana saja anaknya berada dia sentiasa berada di sisi. Sehinggalah saat berpisah apabila Miasara ditawarkan untuk melanjutkan pelajarannya di IPTA. Miasara tidak lagi mahu ayahnya mengikutnya ke Kuala Lumpur dan mengugut akan berhenti belajar sekiranya tidak patuh arahannya. Saadom akur dengan kehendak anaknya, namun di sebalik itu Saadom punyai rancangan untuk memohon jawatan sebagai tukang kebun di IPTA tempat anaknya belajar agar dapat sentiasa melihat anaknya.



note: malam nie mau g open house...
this week mmg penuh ngan open house...
sy sgt suke....


2 comments:

  1. ishh..ni yg tetiba cam malas nk wat esemen nk gi tgk wyg nih...aaaaa

    ReplyDelete
  2. mimie: hahaha...esemen VS movie...=)

    ReplyDelete

jgn malu jgn segan ye...
leave ur comment okey...
peace

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...