18 January 2011

KHURAFAT...seram


korang dah tgk KHURAFAT???
seram kan..
starting dye je muzik dah seram..
cam kat umah antu dah..
semalam aku g tgk cite KHURAFAT..
pegi ngan 2 org adik aku plus kawan adk aku sorang..
tgk kat Kuala Selangor jer..
dkt ngan umah..xyah nak g jauh2..
jgn xtaw kat KS dah de cinema..
caya la..maju dah kot..hahaha..

okey, back to the story..
best citer ni..better pegi tgk sape2 yg blom tgk tuh..
yang penakot tu nk pegi tgk gak x???
hahaha..confirm akan tutop2 muke tyme dlm panggung nnty..=D
jerit2 xyah ckp la..bukan pe terkezut kot..
hahaha..
seb baek xde sakit jantung..


“KHURAFAT-Perjanjian Syaitan” mengisahkan perjanjian terlarang, persekongkolan antara manusia & syaitan.Satu bentuk penyelewengan yang nyata dalam Aqidah Islam dan amat ditegah dalam Agama.Manusia, disogok dengan nafsu serakah dan dendam membara, tanpa mengira akibat dan bahana, rela membelakangkan Allah untuk memperoleh apa yang dicita walau dengan apa cara, akhirnya hanyut dengan bisikan dan tipu daya syaitan durjana.
Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang bekerja sebagai Pembantu Perubatan di sebuah hospital kerajaan. Dia sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Ayshah. Seawalnya pasangan ini hidup aman & bahagia, namun tanpa disangka ujian melanda di pertengahan jalan, kesan daripada ‘gangguan misteri’ yang berterusan.
Dalam pada masa gangguan-gangguan itu, hadir pula seorang perempuan tua yang tidak Johan kenali namun sering menyapa dan cuba mendekati Johan sewaktu di tempat kerja. Tanda tanya dan trauma yang melanda Johan & Ayshah tidak habis di sana, malah ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan yang bernama Anna.Walaupun setelah mengetahui Johan sudah berumah tangga dan bergelar suami yang sah pada Ayshah, Anna masih terus mengganggu dan merayu untuk menerimanya semula. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing dan bertekad untuk mempertahankan rumah tangganya dengan segala daya.
Tidak lama setelah berkali-kali ditolak cintanya, Anna ditemui mati;bunuh diri. Kematian Anna adalah kemuncak bagi segala siri kejadian misteri yang berlaku dalam hidup Johan & Ayshah.

antara scene dlm KHURAFAT...





tgk jangan x tengok...

picture credit to incik G0ogLe...;p

*** *********
new update..


ske dgn watak anna lakonan sabrina ali..
mmg sangat mantoppppp dan hebat...
bagus la dye berjaya bawak watak tu...
tp knape liyana jasmay jd heroin???
nape x sabrina ali??
aku tgk watak liyana jasmay biase2 je kot..
x mencabar pon watak dye..
better lagi sabrina ali..
cam real kot tyme anna kene dimandikan serta dikapankan..
plus, dok dalam tempat mayat tuh..perghhh, sanggup la dye..
terbaek la anda sabrina ali..


ni just pendapat aku..pendapat org laen mungkin berbeza..
=D




4 comments:

  1. heh?siyes ke kuala da de cinema?pergh2. mesti ramai kawsat org kat situ kan? ye aa.x penah2 ade ttbe ade.

    ReplyDelete
  2. masa lom mengizinkn lg nk tgk huhuh

    ReplyDelete
  3. padel: yup..kat blakang tesco..1Plaza.. agak ramai la tyme malam minggu..park penuh kot..huhuhu..not bad la..dah maju weh kuala..jgn maen2..hahaha..

    ReplyDelete

jgn malu jgn segan ye...
leave ur comment okey...
peace

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...